mojeauto.pl > porady > Bezpieczna jazda > Podsterowność – uciekający przód

Podsterowność – uciekający przód

Podsterowność to zjawisko przeciwstawne do nadsterowności. I podobnie niebezpieczne. Jak z nią walczyć i czy łatwo się przed nią obronić? To staramy się dziś wytłumaczyć.

Podsterowność – uciekający przód
Zjawisko odwrotne do nadsterowności. Podsterowność pojawia się, gdy auto „nie chce skręcać”. Czyli, w momencie skrętu kół zgodnie z kierunkiem zakrętu nasz samochód chce wyjechać poza zakręt. Jest to o tyle niebezpieczne, że w przypadku łuku w prawo siła będzie w przypadku podsterowności „wyrzucać” na przeciwległy pas jezdni.

W przypadku podsterowności nie powinniśmy dokręcać kierownicy. Jeśli auto wyjeżdża w przód to staramy się zmniejszyć na chwilę kąt skrętu i odjąć nogę z gazu. Samochód wróci na swój prawidłowy tor jazdy i będziemy mogli kontynuować dalszą, bezpieczną jazdę.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy podsterowności tłumaczy instruktor Skody Auto Szkoły:

Tematy w artykule: jazda bezpieczna

Podobne wiadomości:

Bezpieczny samochód służbowy

Bezpieczny samochód służbowy

Bezpieczna jazda 2017-02-28

Zimowy wyjazd na narty - jak się przygotować

Zimowy wyjazd na narty - jak się przygotować

Bezpieczna jazda 2016-02-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda Civic z nowym silnikiem Diesla
Honda Civic z nowym silnikiem Diesla
Europejska wersja odświeżonej Hondy Civic będzie dostępna od marca 2018 roku z nowym silnikiem wysokoprężnym i-DTEC. Znamy już szczegóły techniczne i osiągi tej jednostki.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic