mojeauto.pl > porady > Przepisy i prawo jazdy > Instalacje gazowe – ważne przepisy

Instalacje gazowe – ważne przepisy

Ingerencja osób trzecich, nawet wyspecjalizowanych firm w mechanikę pojazdu to dodatkowe biurokratyczne wymogi. W przypadku pojazdu wyposażonego w instalację LPG należy pamiętać o corocznych badaniach technicznych.

Instalacje gazowe – ważne przepisy
Rejestracja LPG
Nieważne czy samochód z instalacją gazową wyjechał prosto z salonu czy ma piętnaście lat. W jednym i w drugim przypadku właściciel jest zobowiązany zgłosić ten fakt w wydziale komunikacji. Pokazać należy się tam z odpowiednim świadectwem homologacji (otrzymamy je po sprawdzeniu stanu technicznego podczas badania samochodu w stacji diagnostycznej lub licencjonowanym warsztacie). Jeśli nie zostaną stwierdzone żadne nieprawidłowości wówczas do dowodu rejestracyjnego zostanie wbita odpowiednia pieczątka upoważniająca do jazdy w ruchu drogowym samochodem na gaz.

Przegląd
Ingerencja w mechanikę samochodu w postaci montażu instalacji gazowej wymusza także na posiadaczu takiego pojazdu odbywanie corocznych badań technicznych. Tutaj też niezależnie od wieku i rodzaju montowanego układu zasilania LPG. Co ważne podkreślenia badanie nie ogranicza się tylko do sprawdzenia samej instalacji ale całego auta. Dlatego też przy wyborze wykonawcy usługi wyposażającego nasz samochód w taki układ warto zwrócić na dodatkowe korzyści w postaci darmowych przeglądów gwarancyjnych. Zdarzyć się też może, że sam producent instalacji narzuca na właściciela obowiązek wykonania dodatkowego przeglądu okresowego, na przykład od przejechanego dystansu kilometrów.

Wracają jednak do obowiązkowego badania technicznego instalacji gazowej. Cena za taką usługę wynosi obecnie ok. 60 zł. Po badaniu otrzymamy wpis do dowodu rejestracyjnego umożliwiającym poruszanie się takim samochodem. Do tego należy doliczyć wspomniany przegląd całego pojazdu – czyli kolejne 100 zł. Podczas przeglądu dokładnie sprawdzana jest szczelność instalacji oraz zużycie poszczególnych jej elementów. Jeśli zostaną wykryte usterki bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu lub wpływające na niepoprawne działanie całego systemu wówczas diagnosta ma obowiązek zatrzymania dowodu pojazdu i zlecenia napraw w wyspecjalizowanym serwisie.

Jeśli nasz portfel jest w stanie wytrzymać częstsze kontrole wówczas nic nie stoi na przeszkodzie aby w stacji diagnostycznej pojawić się częściej. Można również skorzystać z akcji promocyjnych specjalistycznych serwisów. Najważniejsze jednak aby przeglądu instalacji LPG dokonywać średnio co 10-15 tys. kilometrów przebiegu. Częstotliwość przeglądów sugeruje sam producent instalacji lub wykonawca w zależności od zaawansowania technicznego zastosowanego układu, jednak eksperci zalecają kontrolę już w momencie wykrycia pierwszych objawów złego działania systemu: duszenia się silnika, braku płynnego przechodzenia zasilania z benzyny na gaz i odwrotnie oraz skaczących obrotów silnika. Ważne jest także – o ile jesteśmy świadomi – stosowanie sprawdzonego i wysokiej jakości tankowanego gazu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Japoński producent poszerza ofertę swojego najpopularniejszego modelu. Nowa generacja Suzuki Swift będzie dostępna w wersji Sport. Samochód zadebiutuje już jesienią na salonie we Frankfurcie.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic