mojeauto.pl > porady > Serwis auta > Czy regenerować części?

Czy regenerować części?

Czy używanie regenerowanych części jest bezpieczne dla naszego samochodu i przede wszystkim nas samych? To kwestia dyskusyjna. Wiele zależy od tego, jaką część chcielibyśmy poddać regeneracji. Pewną odpowiedzią jest program regeneracji części zamiennych firmy Bosch, który obejmuje aż 16 grup produktów i łącznie ponad 5 tys. różnych części.

Czy regenerować części?

Program Bosch eXchange obejmuje 16 grup produktów w segmentach: rozruszniki/alternatory, systemy wtrysku do silników benzynowych, systemy wtrysku do silników Diesla i technika hamulcowa. W jego ramach regenerowanych jest aż 5200 części i podzespołów samochodowych. Kosztują one około 30% mniej niż porównywalne, nowe produkty, ale gwarancja na części regenerowane jest identyczna jak na nowe.

Wykorzystywanie regenerowanych podzespołów i części zamiennych jest rozwiązaniem dla właścicieli starszych samochodów, zwracających zwykle większą uwagę na odpowiednią relację kosztów naprawy do wartości pojazdu. To także dodatkowe możliwości dla warsztatów, które mogą zaproponować takim klientom tańsze usługi na odpowiednio wysokim poziomie.

Program wymiany Bosch Exchange funkcjonuje na polskim rynku już od 2001 roku. Objęte są nim wszystkie grupy pojazdów, od samochodów osobowych poprzez dostawcze i ciężarowe do maszyn rolniczych oraz pojazdów budowlanych. Największą grupę części zamiennych objętych programem stanowią elementy dieslowskich układów wtryskowych – wtryskiwacze, pompowtryskiwacze, rozdzielaczowe pompy paliwa (VE, VP) oraz wtryskiwacze i pompy układu common rail. Wymianie podlegają również części do silników benzynowych: aparaty zapłonowe, centrale jednopunktowego wtrysku, rozdzielacze paliwa czy sterowniki pracy silnika. Na liście znajdują się także przepływomierze powietrza, rozruszniki, alternatory i zaciski hamulcowe.

Podstawowym warunkiem funkcjonowania programu jest to, że części zwracane muszą nadawać się do ponownej naprawy. Oparty jest on bowiem na zasadzie „sztuka za sztukę”, co oznacza zwrot części używanych w zamian za zakupiony produkt regenerowany. Zwracany dystrybutorowi produkt nie może być rozmontowany, niekompletny, silnie skorodowany lub uszkodzony mechanicznie np. na skutek wypadku, niewłaściwego demontażu czy niezgodnej z technologią producenta naprawy. Ponadto część powinna się znajdować w oryginalnym opakowaniu Boscha, w którym produkt został wcześniej zakupiony.
Części są regenerowane w tych samych fabrykach, które je produkują. Każdą rozmontowuje się na poszczególne elementy i kwalifikuje, co jest niezniszczone, a co należy wymienić. Z reguły pozostaje obudowa podzespołu. Do niej montuje się nowe, oryginalne elementy eksploatacyjne, które podległy naturalnemu zużyciu.

W stosunku do produktów z programu Bosch Exchange obowiązują takie same, surowe normy jakościowe i kontroli technicznej jak w przypadku nowych części. Wszystkie zakłady Boscha, które zajmują się regeneracją produktów posiadają certyfikaty jakości ISO 9000.

Tematy w artykule: części zamienne

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?