mojeauto.pl > porady > Serwis auta > Przegląd po zimie

Przegląd po zimie

Przyjęło się, że raz w roku powinniśmy sprawdzić dokładniej nasze auto. Jedni kierowcy czynią to jesienią, by dobrze przygotować auto do nadchodzącej zimy, inni zaś z początkiem wiosny, kiedy to po jesienno-zimowych zmaganiach z trudnymi warunkami drogowymi samochód może wymagać pomocy.

Przegląd po zimie

Część elementów możemy skontrolować samemu, jednak dokładne zbadanie poprawności działania wszystkich podzespołów powinniśmy powierzyć specjalistycznym warsztatom. Przed udaniem się jednak do mechanika wstąpmy na myjnię, gdzie dokładnie spłuczmy z naszego samochodu, a zwłaszcza z podwozia, zimowe brudy. Pozwoli to jemu (mechanikowi), a jeśli sami posiadamy żyłkę mechanika - to nam, szybciej dostrzec wszelkie nieprawidłowości. Szczególnie ślady korozji, która w pierwszej kolejności atakuje nasze podwozie - rury, tłumiki czy inne mocowania.

Badanie można zacząć od komory silnika, gdzie warto przyjrzeć się uważnie wszelkim przewodom, połączeniom, paskom. Szczególnie ważnym elementem jest akumulator, który po zimie może być nieco wyczerpany, dlatego też ważne, by zaciski na klemach nie były zaśniedziałe. W takim przypadku należy je oczyścić i dodatkowo zabezpieczyć np. wazeliną techniczną.

Skoro już jesteśmy przy silniku to zwróćmy uwagę, czy nie ma wycieków oleju, a także, czy nie jest już pora na jego wymianę. Przy starszych modelach zaleca się wymieniać olej silnikowy raz w roku lub np. co 15-20 tys. km. Podczas całościowego przeglądu zbadajmy szczelność również i pozostałych układów - np. hamulcowego, chłodniczego, zawieszenia - i w razie konieczności uzupełnijmy płyny czy inne niezbędne ciecze. Wizyta w warsztacie raz w roku wto także konieczność wymiany niektórych filtrów (powietrza, kabiny, oleju, paliwa).

Stan polskich dróg, najmniej ciekawy jest tuż po zimie, kiedy to wiele dróg i ulic nie da się pokonać bez wjechania w dziurę. Dlatego też koniecznie skontrolować należy stan opon, felg oraz amortyzatorów. Przed wymianą opon na letnie lub uniwersalne przypatrzmy się rzeźbie bieżnika (minimalna dopuszczana przepisami wysokość wynosi 1,6 mm), a po ich założeniu czy nie pojawiły się żadne wybrzuszenia i inne ślady uszkodzeń, które mogą być następstwem chociażby złego przechowywania ich przez okres zimowy.

Ważnym elementem, który dba o komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, a który po zimie może ulec częściowemu zniszczeniu są wycieraczki. Przymarzające do szyb, często odrywane na siłę są niszczone także, gdy ziarenka piasku lub soli dostaną się na szybę, a przecież wiosna to okres częstszych opadów deszczów, nawet intensywnych i bez sprawnie działających wycieraczek jazda może okazać się bardzo niebezpieczna.


Podobne wiadomości:

Diesel w zimie. Jak dbać o ten silnik

Diesel w zimie. Jak dbać o ten silnik

Serwis auta 2016-01-14

Mycie samochodu zimą

Mycie samochodu zimą

Serwis auta 2015-12-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes Klasy S - lifting i autonomiczna jazda
Mercedes Klasy S - lifting i autonomiczna jazda
Topowa limuzyna Mercedesa ma dopiero cztery lata, ale producent przeprowadził szybką kurację odmładzającą. Auto lada moment trafi do salonów w całej Europie.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic