mojeauto.pl > porady > Serwis auta > SIlnik nie chce odpalić - co robić?

SIlnik nie chce odpalić - co robić?

Z reguły wtedy, gdy jest nam potrzebny i bardzo się spieszymy, nasz samochód odmawia posłuszeństwa. Dlaczego nie odpala? Powodów może być wiele i nie zawsze jest to wina akumulatora.

SIlnik nie chce odpalić - co robić?
Na początek, mimo wszystko, warto rzucić podejrzenie na akumulator. Nawet, jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce lampki na desce rozdzielczej się zapalają. Być może doszło do obluzowania jednej klemy. W tym celu należy otworzyć maskę, a następnie sprawdzić, czy nie ma luzów na jednym z zacisków. Najszybszą metodą jest lekkie opukanie ich dostępnym pod ręką kluczem. Jeżeli mamy odpowiednie narzędzia, to możemy je odkręcić, spróbować lekko oczyścić, a następnie założyć z powrotem. Jeżeli obok akumulatora znajduje się puszka z bezpiecznikami, warto ściągnąć dekielek oraz docisnąć je po kolei.

Jeżeli podczas próby uruchomienia samochodu nie działa centralny zamek, a deska rozdzielcza nie daje oznak życia, to najprawdopodobniej winowajcą jest rozładowany akumulator. Wbrew pozorom potrafi on wyzionąć ducha nawet w okresie wiosenno-letnim. Wystarczy, że zostawiliśmy samochód z włączonym odbiornikiem prądu na noc. W takiej sytuacji musimy liczyć na "pożyczkę" prądu z samochodu sąsiada lub wezwać assistance lub taksówkę. Po podłączeniu przewodów w określonej i dobrze znanej kolejności - plus do plusa (czerwony kolor kabla), minus do minusa (czarny kolor), czekamy kilka chwil, a następnie próbujemy odpalić samochód. Po uruchomieniu odłączamy przewody od dawcy w kolejności odwrotnej - najpierw "minus", a dopiero potem "plus".

Jeżeli mamy zasilanie, a upewniliśmy się, że w baku jest minimalna ilość paliwa, kolejnym winowajcą może być układ paliwowy. Gdy doszło do uszkodzenia pompy paliwa lub jej przekaźnika, rozrusznik będzie kręcił, silnik nie odpali. Podobnie będzie się działo w przypadku awarii czujnika prędkości i położenia wału korbowego. Zarówno w przypadku silników benzynowych, jak i diesli długie kręcenie rozrusznikiem i brak efektu w postaci uruchomionego silnika zwiastować mogą problemy z wtryskiwaczami. W takich przypadkach niewiele zdziałamy i będzie potrzebne holowanie do serwisu.

A co z metodą "na pych"? Jest to co prawda relikt przeszłości, ale właściciele starszych samochodów mogą zaryzykować. Trzeba się jednak liczyć z konsekwencjami. Podczas takiej operacji może dojść bowiem do przeskoczenia rozrządu lub zerwania jego paska. Nie przeprowadzimy tej operacji w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów.

Żeby uruchomić auto w ten sposób należy najpierw je wysprzęglić i przekręcić kluczyk w pozycję zapłonu. Po rozpędzeniu samochodu siłą mięśni wbijamy drugi bieg, dodajemy gaz, przekręcamy zapłon i puszczamy sprzęgło.

Holowanie samochodu wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów również nie jest zalecane. Zanim to zrobimy, sprawdźmy w instrukcji pojazdu, czy konstrukcja pozwala na taką operację. Jeżeli tak, to musimy pamiętać, że ustawiamy skrzynię w pozycję N i nie holujemy z prędkością wyższą niż 40 km/h. Wyższa prędkość może doprowadzić do przegrzania skrzyni, która cały czas pracuje, a nie jest w takim momencie smarowana olejem, gdyż pompa jest zależna od działania silnika.

Podobne wiadomości:

Zadbaj o akumulator także latem

Zadbaj o akumulator także latem

Serwis auta 2016-05-12

Rozładowany akumulator. Jak o niego zadbać?

Rozładowany akumulator. Jak o niego zadbać?

Serwis auta 2016-01-07

Komentuj:

~Domino 2017-11-15

W moim przypadku gdy miałem problem z odpalaniem auta, pomocny okazał się środek Forte Motor Flush - u mnie akurat wtryskiwacze były już tak zapchane nagarem, że trzeba było je oczyścić tzw. płukanką silnika.

Alko-maty 2017-11-07

Minęło już trochę czasu, więc jeżeli wątek jest w dalszym ciągu aktualny to może napiszesz czy udało się ostatecznie rozwiązać ten problem i jaka była przyczyna? To pomoże w przyszłości również innym Użytkownikom mającym podobny problem na forum. Alko-maty.pl

~tomek 2017-10-25

Na pewno pierwszą rzeczą jaką należy zrobić jest zbadanie czy akumulator jest naładowany oraz prawidłowo podłączony, z tym się w pełni zgadzam. Ale prawdą jest też to, że musisz to sprawdzić dokładnie, bo tylko mechanik Ci powie co się dzieje. A jeśli miałbyś problem potem z transportem to polecam Ci https://speedrental24.pl/ na czas kiedy bedziesz miała samochód w warsztacie.

~jarząbek 2017-10-25

powodów może byc milion i niestety ale raczej trezba się udac do mechanika. ja się staram dbać o silniczek, leje mu najlepszy znany mi półsyntetyk https://k2.com.pl/produkty/k2-texar-10w-40-benzin-diesel-lpg-1-l?utm_source=ws i odpukać póki co współpracuje ze mną jak nalezy :)

Alko-maty 2017-07-26

Ciężko jest cokolwiek doradzać skoro nie wiemy o jaki model auta dokładnie chodzi. Faktycznie pierwszą rzeczą jaką należy zrobić jest zbadanie czy akumlator jest naładowany oraz prawidłowo podłączony, od tego trzeba zacząć. www.Alko-maty.pl

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.