mojeauto.pl > porady > Ubezpieczenie samochodu > Ubezpieczenie assistance

Ubezpieczenie assistance

Nasza przygoda z samochodem niestety bardzo często nie obędzie się bez różnych mniej przyjemnych zdarzeń. Awaria, wypadek, kradzież mogą wydarzyć się w każdym miejscu i o każdej porze. Pół biedy, jeśli jesteśmy blisko domu. Jeśli zaś akurat jesteśmy gdzieś w podróży, wówczas najbardziej skutecznym lekarstwem na związane z tym problemy może okazać się usługa assistance.

Ubezpieczenie assistance

Szczególnie zalety tej usługi docenimy w podróży na długiej trasie, zwłaszcza poza granicami kraju, często nie znając lokalnego języka, kiedy nasze auto z różnych przyczyn odmówi nam posłuszeństwa.

Posiadaczem assistance możemy stać się w różny sposób. Coraz częściej kupując nowy samochód dostajemy w jego cenie także i tę usługę, która zapewnia nam pomoc w różnych sytuacjach związanych z awarią lub innym unieruchomieniem naszego auta. Niektóre zapewniają nam także pomoc w razie wypadku poza granicami Polski. Najczęściej tego typu program trwa przez cały okres dokonywania przeglądów w autoryzowanych stacjach obsługi.

Najczęściej jednak umowę assistance zawieramy przy okazji zawarcia innych umów ubezpieczeniowych w towarzystwie ubezpieczeniowym. Z reguły podstawowy pakiet assistance jest oferowany bezpłatnie jako dodatek do polis OC oraz AC. Ten podstawowy pakiet obejmuje z reguły pokrycie kosztów naprawy na miejscu lub holowanie do najbliższego serwisu lub miejsca zamieszkania. Dlatego ważne jest, by w momencie zawarcia umowy assistance lub przed wyruszeniem w dłuższą podróż dokładnie zapoznać się z rodzajem pomocy, jaki oferuje nam towarzystwo w ramach usługi assistance.

Może okazać się, iż niezbędne okaże się wykupienie rozszerzonego pakietu, który, przede wszystkim, zapewni nam spokój podczas dalekich podróży zagranicznych. W zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego możliwe jest np. za dodatkową opłatą nabycie na cały rok rozszerzonego pakietu lub wykupienie tej polisy tylko na czas naszego wyjazdu np. na 15 lub 60 dni.

Ogólnie usługa assistance zawiera kilka najczęściej spotykanych grup świadczeń:
- doradcze (uzyskanie informacji o dalszym postępowaniu w razie wypadku, o lokalizacji najbliższego serwisu);
- serwisowe (naprawa na miejscu, dodatkowe holowanie);
- medyczne (leczenie poza granicami kraju, transport osoby poszkodowanej do kraju);
- inne (przejazd innym środkiem do wskazanego miejsca docelowego, zapewnienie samochodu zastępczego, zapewnienie noclegu, sprowadzenie pojazdu do kraju).

Przykładowo Allianz Polska oferuje w ramach usługi assistance pomoc udzielaną kierowcy i pasażerom ubezpieczonego pojazdu w następujących zdarzeniach:
- wypadek,
- awaria zaistniała w odległości powyżej 30 km od miejsca zamieszkania,
- kradzież,
- brak paliwa uniemożliwiając kontynuację jazdy, jeśli zdarzenie zaistniało w odległości powyżej 30 km od miejsca zamieszkania (w tej sytuacji dowiozą nam paliwo, za które będziemy musieli jednak zapłacić).

Pomoc obejmuje także przypadki polegające na:
- awarii akumulatora,
- awarii ogumienia,
- awarii oświetlenia pojazdu, z wyjątkiem awarii, oświetlenia na skutek przepalenia się żarówek,
- awarii wycieraczek,
- awarii pasów bezpieczeństwa,
- zatrzaśnięciu kluczyków wewnątrz pojazdu lub uszkodzeniu kluczyków,
- awarii alarmu.

W przypadku, gdy pojazd na skutek unieruchomienia nie nadaje się do użytku, Allianz organizuje i pokrywa koszty naprawy pojazdu na miejscu zdarzenia (także koszty przesyłki niezbędnych części zamiennych) lub koszty transportu (holowania), jeśli pojazd nie nadaje się do naprawy na miejscu zdarzenia.

Jeżeli ubezpieczony doznał obrażeń ciała wskutek wypadku i stan jego zdrowia wymaga transportu do placówki medycznej, Allianz organizuje i pokrywa koszty transportu ubezpieczonego do placówki medycznej poza granicami Polski lub transportu ubezpieczonego do miejsca zamieszkania w Polsce lub do placówki medycznej w Polsce.

Allianz organizuje i pokrywa również:
- koszty zakwaterowania (noclegów) kierowcy i pasażerów, gdy unieruchomienie ubezpieczonego pojazdu miało miejsce co najmniej 50 km od miejsca zamieszkania
- koszty powrotu do miejsca zamieszkania kierowcy i pasażerów lub koszty kontynuacji podróży do miejsca docelowego,
- w przypadku gdy naprawa potrwa co najmniej 12 godzin, koszty pojazdu zastępczego o parametrach technicznych zbliżonych do parametrów samochodu ubezpieczonego – na okres naprawy pojazdu, jednak nie dłużej niż 4 dni.

Niezwykle ważne jest, aby wybierając się w podróż bardzo dokładnie przeczytać warunki umowy assistance. Aby nie okazało się, iż np. przekroczyliśmy limity dopuszczalnych wydatków lub nasze działanie spowodowało wykluczenie odpowiedzialności towarzystwa.

W momencie zdarzenia, które jest objęte ubezpieczeniem, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie z centrum obsługi (dlatego niezwykle ważne jest, byśmy mieli ze sobą niezbędne numery telefonów, pod które należy dzwonić w razie zdarzenia w każdym kraju, przez który będziemy przejeżdżać), podając numer polisy, dane swoje oraz samochodu, dokładne miejsce zdarzenia wraz z krótkim opisem samego zdarzenia oraz rodzajem wymaganej pomocy. Nie dokonujmy także żadnych płatności, nawet jeśli wydaje nam się, iż uzyskamy ich zwrot, bez skonsultowania tego z naszym towarzystwem. I nie zapomnijmy przed podróżą również sprawdzić, czy badania techniczne lub/i przeglądy były dokonywane na bieżąco.

Tematy w artykule: ubezpieczenia assistance

Podobne wiadomości:

Brak sprawcy, a odszkodowanie OC

Brak sprawcy, a odszkodowanie OC

Ubezpieczenie samochodu 2015-08-31

Samochodem służbowym na wakacje - o czym należy pamiętać?

Samochodem służbowym na wakacje - o czym...

Przepisy i prawo jazdy 2015-07-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!
Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!
Na dzień przed rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Genewie poznaliśmy zwycięzcę plebiscytu na Europejski Samochód Roku (European Car of the Year) 2017. Peugeot 3008 pokonał sześciu bardzo mocnych kandydatów.
Odgadnij model Odgadnij model