mojeauto.pl > porady > Aktualności > Porsche Taycan napędza zatrudnienie

Porsche Taycan napędza zatrudnienie

Porsche zatrudnia już przeszło 32 tys. pracowników, a nadejście nowego modelu Taycan tę liczbę dodatkowo zwiększy.

Porsche Taycan napędza zatrudnienie

Rozwój w Porsche trwa, a siła robocza stale wzrasta. Z końcem 2018 r. firma zatrudniała 32 325 pracowników, co w stosunku do 2017 r. oznacza wzrost o 2548 osób (czyli o 8,5 proc.). Nie widać żadnych oznak zatrzymania tego wzrostu.

W ciągu kilku najbliższych miesięcy Porsche zamierza zatrudnić ponad tysiąc wykwalifikowanych pracowników do produkcji modelu Taycan i jego wariantu Taycan Cross Turismo – pierwszych elektrycznych sportowych samochodów z Zuffenhausen. Budowa Porsche Taycan wygeneruje łącznie 1500 nowych miejsc pracy.

Od 2012 r. niemiecki producent samochodów sportowych niemal podwoił liczbę swoich pracowników, a „millennialsi” (osoby urodzone pomiędzy 1980 a 1995 r.) lub nawet młodsze roczniki aktualnie stanowią ponad połowę siły roboczej Porsche.

Siła kobiet w strukturach Porsche

Kluczowym strategicznym celem firmy jest zwiększenie odsetka zatrudnionych kobiet: w 2012 r. wskaźnik ten wynosił zaledwie 12 proc., a obecnie to około 16 proc.

Strategia ta koncentruje się na zapewnieniu równych szans: w umowach dotyczących celów dla kadry zarządzającej we wszystkich oddziałach kierowniczych zawarte są ustalone parametry promowania kobiet.

W każdym dziale domyślne wartości bazują na odsetku kobiet mieszczących się w górnym przedziale płac. Gwarantuje to, że polityka promowania jest sprawiedliwa dla pracowników obu płci.

Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu są szkolenia – w ciągu ostatnich kilku lat udział kobiet wśród osób odbywających szkolenie techniczne wzrósł z 6 do prawie 30 proc. Kolejnym krokiem jest ukierunkowana rekrutacja wykwalifikowanych pracowników płci żeńskiej. W 2018 r. kobiety mogły zostać zatrudnione na co najmniej 21 peoc. dostępnych stanowisk.

Pracownicy doceniają Porsche

W 2018 r. Porsche zwiększyło swoją atrakcyjność jako pracodawcy. Wyniki badań opinii pracowników z ubiegłego roku pokazują, że w 94 proc. zatrudnieni uważają tego producenta za atrakcyjnego pracodawcę.

- Nasi pracownicy są bardzo zadowoleni, mogąc z nami pracować, i mocno identyfikują się z firmą i jej produktami – powiedział Andreas Haffner, członek zarządu Porsche odpowiedzialny za sprawy personalne i społeczne. Wskazał on dodatkowo, że kolejnym tego dowodem jest „wyjątkowo niski wskaźnik rotacji pracowników, znacznie poniżej 1 proc.”.

Oczywiście swój udział w popularności Porsche jako pracodawcy ma fakt, że firma nadzoruje rozwój swoich pracowników od początku do końca, w ramach koncepcji „ustawicznego kształcenia”. W efekcie w 2018 r. niemiecki producent ponownie obsadził około 80 proc. stanowisk kierowniczych swoimi pracownikami.

Tematy w artykule: Porsche fabryka

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wzmożone kontrole polis OC w krajach UE
Wzmożone kontrole polis OC w krajach UE
Ponad 1 miliard euro wynoszą odszkodowania za wypadki spowodowane przez nieubezpieczone pojazdy na terenie Unii Europejskiej.

Jak sen wpływa na jakość treningu? Jak sen wpływa na jakość treningu?