mojeauto.pl > porady > Bezpieczna jazda > Podsterowność – uciekający przód

Podsterowność – uciekający przód

Podsterowność to zjawisko przeciwstawne do nadsterowności. I podobnie niebezpieczne. Jak z nią walczyć i czy łatwo się przed nią obronić? To staramy się dziś wytłumaczyć.

Podsterowność – uciekający przód
Zjawisko odwrotne do nadsterowności. Podsterowność pojawia się, gdy auto „nie chce skręcać”. Czyli, w momencie skrętu kół zgodnie z kierunkiem zakrętu nasz samochód chce wyjechać poza zakręt. Jest to o tyle niebezpieczne, że w przypadku łuku w prawo siła będzie w przypadku podsterowności „wyrzucać” na przeciwległy pas jezdni.

W przypadku podsterowności nie powinniśmy dokręcać kierownicy. Jeśli auto wyjeżdża w przód to staramy się zmniejszyć na chwilę kąt skrętu i odjąć nogę z gazu. Samochód wróci na swój prawidłowy tor jazdy i będziemy mogli kontynuować dalszą, bezpieczną jazdę.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy podsterowności tłumaczy instruktor Skody Auto Szkoły:

Tematy w artykule: jazda bezpieczna

Podobne wiadomości:

Sezon motocyklowy rozpoczęty. Jak jeździć bezpiecznie?

Sezon motocyklowy rozpoczęty. Jak jeździć...

Bezpieczna jazda 2019-04-16

Jak zmiana czasu wpływa na kierowców?

Jak zmiana czasu wpływa na kierowców?

Bezpieczna jazda 2019-04-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche Cayenne Coupe
Porsche Cayenne Coupe
Porsche poszerza rodzinę modelu Cayenne. Do gamy trzeciej generacji tego popularnego SUV-a dołącza jeszcze bardziej sportowy wariant – Cayenne Coupé.