mojeauto.pl > porady > Bezpieczna jazda > Podsterowność – uciekający przód

Podsterowność – uciekający przód

Podsterowność to zjawisko przeciwstawne do nadsterowności. I podobnie niebezpieczne. Jak z nią walczyć i czy łatwo się przed nią obronić? To staramy się dziś wytłumaczyć.

Podsterowność – uciekający przód
Zjawisko odwrotne do nadsterowności. Podsterowność pojawia się, gdy auto „nie chce skręcać”. Czyli, w momencie skrętu kół zgodnie z kierunkiem zakrętu nasz samochód chce wyjechać poza zakręt. Jest to o tyle niebezpieczne, że w przypadku łuku w prawo siła będzie w przypadku podsterowności „wyrzucać” na przeciwległy pas jezdni.

W przypadku podsterowności nie powinniśmy dokręcać kierownicy. Jeśli auto wyjeżdża w przód to staramy się zmniejszyć na chwilę kąt skrętu i odjąć nogę z gazu. Samochód wróci na swój prawidłowy tor jazdy i będziemy mogli kontynuować dalszą, bezpieczną jazdę.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy podsterowności tłumaczy instruktor Skody Auto Szkoły:

Tematy w artykule: jazda bezpieczna

Podobne wiadomości:

Jak jeździć zimą w górach? Samochodem na ferie

Jak jeździć zimą w górach? Samochodem na...

Bezpieczna jazda 2020-01-27

Zimowa jazda samochodem. O czym pamiętać?

Zimowa jazda samochodem. O czym pamiętać?

Bezpieczna jazda 2020-01-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rośnie wykrywalność nieubezpieczonych
Rośnie wykrywalność nieubezpieczonych
Z raportu opublikowanego przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wynika, że wzrosła wykrywalność kierowców jeżdżących bez wykupionej obowiązkowej polisy OC.